bamse på besök

Sofias hund Bamsen är här och ligger och myser bredvid mig! Vi ska passa honom i en vecka, han är så mysig!
Vovven får mig att tänka på annat och sluta tänka på min vidriga huvudvärk!
Jag har kommit på att jag inte vill bli stor, vill vara liten, helst pytteliten..
Kanske 6 år? ja det hade nog varit en fin ålder tror jag.
Vad jag vill bli när jag blir stor? Men jag vill bli liten när jag blir stor.
Det vill jag faktiskt. Jag vill bli liten när jag blir stor!

Jag vill ha en egen docka att ta hand om och tycka att det är det finaste barnet i världen tills jag tröttnar på den och kastar i väg den utan att den protesterar.
  • Vill tycka att en lillasyster är det bästa som kan hända.
  • Vill kunna gråta i mammas knä i fem minuter till det lilla skit problemet jag drogs med är bortblåst.
  • Vill kunna säga till mamma att "om du inte slutar med det så får du faktiskt inte den fina teckningen jag målat till dig"
  • Vill kunna ringa till en kompis och fråga : "Vill du leka med mig till klockan sex idag? För klockan sex ska jag faktiskt se på gladiatorerna och äta ur den enorma godis skålen vi alltid har på fredagar och ibland på lördagar här hemma, om du frågar din mamma så kanske du får sova hos mig i kväll?"
  • Vill göra kråkor i min skrivbok tillsammans med min bästa kompis, som förstår vad mina kråkor betyder.
  • Vill kunna sätta mig i tvättkorgen och bli ner puttad med en väldig fart i trappan och tycka att det är lika kul och gör lika ont varje gång.
  • Vill kunna fråga mamma om Hanna är hemma hos mig när jag kommer hem från ridningen på fredagar.
  • Vill kunna skriva i min dagbok utan att någon annan förutom jag förstår vad det står.
  • Vill springa upp till morfar på somrarna och äta nybakat bröd tills det står mig upp i halsen och sen vägra gå hem igen.
  • Vill sitta hos mormor och morfar och kolla på samma Babar avsnitt flera gånger om bara för att jag kan.
  • Vill att mamma tar kort på mig när jag sover naken i våningssängen utan att det är pinsamt.
  • Vill springa naken i trädgården och på stranden på sommaren.
  • Vill stoppa sockor i min lilla topp och låtsas att jag har lika stora tuttar som mamma.
  • Vill kleta på läppstift i hela ansiktet och tycka att jag är skit snygg.
  • Vill trycka upp mitt ansikte i kameran när mamma tar kort och sen tycka att alla ska se det.
  • Vill steka geléråttor på min lampa på lördagar.
  • Vill känna den underbara lukten som fanns i sängkläderna igen..
  • Vill klippa luggen så kort så att jag ser förjävlig ut men ändå tycka att jag är snygg!


JAG VILL ALDRIG BLIVA STUR!!!!

varför funkar det inte när jag säger det? jävla pippi som ljuger!

Åsikter? jag älskar åsikter!
Postat av: EMPO THE BEST

haha så söt :)

2010-03-29 @ 16:25:59
URL: http://empobabe.blogg.se/

Skriv här innan du glömmer bort det!:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kan bara jag se)

Har du någon blogg? skriv den här så kikar jag in!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0