@ mormor

Sitter och tar en paus hos mormor.
Dricker lite te och kollar på tv, utan ljud.. Mormor sitter vid datorn nu och tycker att mina program är skrikiga och gapiga och vill att jag stänger av dem. Så jag stängde helt enkelt av ljudet.

Vi åt lite macka till teet förut och det var väl trevligt, förutom det eviga tjatet om min utbildning.
Och som vanligt fräser jag fram " jag ska läsa vidare!!!" Då mormor svarar jaha och hur skulle jag kunna veta det.
Jag har sagt det till dig ungefär 50 gånger?

Efter en stunds te drickande kom vi in i en diskussion om när jag var här uppe senast, vilket var i förr går.
Hon sa att jag minsann inte var här igår. Satt och kollade på henne en lång stund och försökte hålla det inom mig men grodan hoppade ur på mig ändå, "har jag sagt det då?" då jävlar i min lilla låda.
Då spännde mormor ögonen i mig och sa, "du , jag har inte alzheimers om du tror det! Jag vet vad jag gör"
Jag : " Mormor jag har inte sagt att du har Alzheimers, haha."
Mormor: "nej men jag vet vad ni tror, men jag vet vad gör jag än så länge"
söt mormor!♥

När jag kom upp till henne sprang hon runt och letade efter sin mobil i tio minuter innan jag frågade vad hon letade efter.
Jag: "vad letar du efter mormor?"
Mormor: " min mobil, jag hittar den inte!
Jag: " har du kollat i handväskan?" ( där den för övrigt alltid ligger! )
Mormor: " jag har kollat där flera gånger, den ligger inte där! "
Jag går fram till väskan, kollar ner och ser mobilen överst på plånboken i hennes handväska..
det var tydligen jag som lagt den där också.......

Åsikter? jag älskar åsikter!

Skriv här innan du glömmer bort det!:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kan bara jag se)

Har du någon blogg? skriv den här så kikar jag in!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0